Voorkom verhuisstress, plan op voorhand
De meeste mensen kennen het wel, je staat op punt te verhuizen maar je weet niet helemaal waar eerst te beginnen. Dit kan wel voor stress situaties zorgen. Echter wanneer je alles rustig en op tijd aanpakt valt dit allemaal nog wel mee.
Plan op voorhand
Je kan eigenlijk onmiddellijk starten van zodra je verhuisdatum bekend is. Maak alvast een planning op papier of gebruik een gratis app / website zoals Trello. Hier kan je een volledige planning en checklists op maken en afvinken wat gebeurd is.
De planning gaat veel verder dan het verhuizen van meubelen alleen, je kan al ruim op voorhand een afspraak maken voor het afhandelen van je internetprovider, energieleveranciers, etc.. Alsook kan je al een lijstje maken op voorhand met alle bedrijven en personen aan wie je je nieuwe adres moet bezorgen. (ziekenfonds, werkgever, bank, abonnementen)
Je kan ook al eens bekijken of je meubelen passen in je nieuwe woonst, is dit niet het geval helpen wij je graag met het kiezen van je nieuwe meubelen.
Dan nog het belangrijkste, spreek je vrienden, familie of verhuisdienst aan om te komen helpen met je verhuis, zodat alle druk niet op u valt.
Je denkt maar, hoe meer tijd je hier neemt, hoe minder stress er op de grote dag zal zijn.
Hou op voorhand al eens een grote kuis
Bij een verhuis schrikken de meeste mensen over hoeveel spullen ze wel niet hebben. Er zitten waarschijnlijk ook wel een heleboel spullen ergens achteraan in de kast verstopt waarvan je al lang niet meer wist dat je ze nog had. Je kan deze spullen best op voorhand al van de hand doen zodat je er achteraf niet meer aan moet denken. De goede spullen kan je eventueel nog verkopen of wegschenken aan vrienden, familie of je brengt ze naar de kringloopwinkel.
Beginnen met inpakken
Wanneer je de spullen die verhuist moeten worden en diegene die achterblijven uit elkaar gedaan hebt kan je beginnen met inpakken. Om dit veilig te laten gebeuren kan je best voldoende dozen en inpakmateriaal voorzien. Denk ook aan voldoende zachte opvulmaterialen om glazen en breekbare producten in te pakken. Je kan hiervoor een heleboel kranten en tijdschriften bijhouden.
Noteer de inhoud op elke doos
Probeer alle items die bij elkaar horen in de zelfde doos te steken zodat dit allemaal een beetje overzichtelijk blijft. Alsook kan je er met een stift op noteren wat er inzit en in welke kamer het hoort. Steek bijvoorbeeld alle glazen in 1 doos en merk deze door met de naam “Glazen Keuken” Zo weet je tijdens het verhuizen gelijk in welke kamer je de doos kan neerzetten.

Illustratie: Sanne Verstraelen
Bekijk de volgende hoe je alles verhuist
Wanneer de grote dag dichterbij komt kan je al eens beginnen nadenken hoe je de verhuiswagen of aanhangwagen kan inladen op de meest efficiënte manier. Je begint namelijk best met de grootste stukken zoals kasten en zetels. Deze kan je dan stevig en moet genoeg dekens vastmaken tegen de zijkant. Denk er wel aan om eventueel een folie rond de kasten te draaien zodat tijdens het transport de deuren en lades niet kunnen openvallen en beschadigd raken. De kleerkasten kan je best ook even op voorhand uit elkaar halen. Steek hierbij de schroeven best in een afsluitbaar zakje zodat deze niet verloren kunnen gaan.
Als er een paar grote stukken opgeladen zijn kan je beginnen met dozen bij op te laden. Hou er wel rekening mee dat de breekbare dozen best onderaan op de vloer staan, zo kunnen deze tijdens het verhuizen niet breken. De onbreekbare dozen kan je eventueel wel wat hoger laden.
Vertrek je van hotel mama?
Woon je nog thuis? Dan is de kans zeer groot dat je nog geen meubelen hebt. Als dit het geval is komen wij ter hulp! Kom even langs in onze toonzaal en wij helpen je graag verder met het kiezen van je eerste nieuwe meubeltjes.
Dan hoef je je zelfs niet druk te maken over het verhuizen hiervan, wij leveren deze gewoon in je nieuwe huisje.

Alles voor uw interieur